Friday, January 7, 2011

Enchik awk~

enchik2 awk ape kabar agaknya skrg?
lame sgt x dgr cerita awk..
sdg berbahagia dgn kekaseh hati enchik yer..
baek2, saye doakan enchik dan die kekal bahagia smpi bila2 ya..
sy tahu enchik xkan baca pun blog saye ni..
tp sy nak enchik tahu yg satu mase dulu enchik pernah membahagiakan saye..
cume mgkin jodoh kita xpnjg..
sy x mnyesal dgn ape pun yg terjadi sbb saye tahu saya maseh ade Allah, Pencipta saya..
saya maseh ada ibu bapa dan keluarga yg perlu saya jaga...
wahai enchik doakan saya mendapat suami yg boleh membimbing saya dunia dan akhirat ya..
maseh bnyk perkara yg perlu sy pikirkan selaen mencari penganti enchik..
saya pernah jatuh suatu masa dulu akibat kehilangan enchik..
tp keluarga sy bnyk membantu dan saya dpt bangkit semula..
dgn semangat dan kekuatan yg baru..
oh ya lagi 1 enchik keje baek2 yer..
rezeki tu dr Allah kat mana2 pun ada, jd jgn risaw sgt la k..
semoga yg terbaek untuk enchik...

p/s : tibe2 trigt kat enchik sbb rumet sy sedang mngalami masalah yg same seperti saya dan enchik..

Thursday, January 6, 2011

Sedang membina kekuatan diri~

salam and good day!
hari baru sudah bermula..
jd mulakan hari anda dengan perkara2 terindah..
klw perasan entry yaya lately xbnyk benda yg yaya kongsi kan pun..
sume berkisar tntg diri sendiri..xda idea sbnrnya nak kongsi ape2..
ape yang yaya nak tulis selepas ni adalah untuk menguatkan diri yaya yg dah hampir2 jgk nak tumbang..
sem ni sgt mencabar bg yaya..
hampir putus asa jugak dgn keputusan dua sem pertama tp dapat bangkit untuk sem ke3..
harap2nya berkekalan sampai ke akhir sem dn jugak harap dpt menghabiskan kuliahan dlm masa yg ditetapkan..
sem ni yaya amik 6 subject dan 17 jam kredit..
computer network, network technology, internet technology, applied statistic, mobile application development, dgn Islamic Institution..
moga2 sem ni poiter yaya akan naek lagi, wahai kekuatan datang la,hehe~
..ngantuk suda..=) Doakan yaya diberikan kekuatan utk menggiatkan usaha!!

p/s : nak ucap selamat hari lahir pada Shahira Mohd Basir..moga panjang umur dan di limpahkan rezeki..happy2 selalu yer!Allah selamatkan kamu...


-klw ade cdgn ke ape2 ke nak kongsi jgn malu2 nak shout yaya yer!!especially tntg subject2 tu,hehe~

Tuesday, January 4, 2011

cube fikir betul2..


dalam hidup kite ni biar penuh dgn azam..
walaupun org kate "azam je tp x buat x gune jugak kan?"..
tp pada yaya pulak drpd kita xdek azam lg kucar kacir hidup kan..
at least kite ada usaha dn matlamat nak capai azam yg kite dah buat tu..
ape2 pun yang kite buat dgn ikhlas pasti ade balasan dr Yang Maha Esa kan..
jadi jgn cepat mngaku kalah..
gagal hari ini bukan bermakna kite gagal sampai bile2 kan..
ade yg azam nak dpt dekan sem ni, ade yg azam nak kurus, ade azam nak dpt anak lagi, bagus2..
sume tu kan azam2 yg molek kenape nak takut dgn azam sendiri kan3..
kite dapat ke x ke sume tu rahsia Allah..
usaha kita tu akan menjadikan kita puas wlwpun terkadang azam tu x menjadi lagi..
xpe2 jgn takut untuk berazam lagi kerana Allah itu Maha Adil kan..
mungkin ade "hadiah" drpdNYA yg tidak kita ketahui, sape yg tahu kan2??

pinjam sikit gambar dr en.google

p/s : kawan2, jgn takut nak berazam lagi k..semoga yg terbaik dah yg terindah buat anda semua ni tahun 2011 ini..chaiyok2!! 

Monday, January 3, 2011

hidup di tahun dan sem baru sudah bermule~



salam sejahtera semua..
ari ni dah masuk sem 4 tuk tahun dua ni..
dah lame upenye kat sini an..
sebelum sgt terlambat..
nak wish selamat tahun baru tuk kawan2..


nak pantun skit ni....

periuk belanga disimpan lama,
pinggan mangkuk disusun rapi,
walau tidak nampak dimata,
tp igt kita tetap dekat dihati..


p/s : mcm serabai je nak berpantun2 ni..hahaha~